30. apr. 2015

Oppsummering april 2015

Egentlig hadde jeg ingen planer om å lese mye denne måneden.  Men med mange fridager i påsken ble det ekstra tid til lesing. Heller ikke hadde jeg planer om å lese flere bøker av samme forfatter slik det ble. Egentlig har jeg ikke lest så mye jf. at det er mange bøker med lite sideantall. Og jeg ser lite på TV; det frigjør mye tid til lesing.
I tillegg har jeg det lille prosjektet om å lese Tove Janssons mummi-bøker. Det er fint å ha muligheten til å lese om den forunderlige mummi-verden hun skapte samtidig som jeg kan lese bøkene beskrevet i biografien om henne. Jeg har frem til nå lest og skrevet om seks av ti bøker. Alle har jeg kjøpt brukt.
Hva mai måned angår: jeg fortsetter ihvertfall å lese bøkene til Colin Dexter om Morse & Lewis; ganske utrolig at jeg ikke har lest de før. Det var en periode jeg leste mye engelsk krim – å lese bøkene til Dexter er som gå tilbake til den tiden.
Innlegg jeg har skrevet om bøkene jeg har lest i april:




 

Krim: Veien gjennom skogen (The Way Through the Woods) av Colin Dexter








3 kommentarer:

  1. Har lest tre av dine bøker.. Har fortsatt Modiano på vent.. Leste en del tidlig i måneden, men det ble mindre de siste to ukene. Ha en fin helg Tone.:)

    SvarSlett
  2. Du leste like mange bøker som jeg gjorde i mars, men i april ble det bare 7 bøker på meg og det er jeg skuffet over:/ Jaja, får lese mer i mai. Fin oppsummering og god helg:)

    SvarSlett
  3. Ikke lest noen av disse, men Lukk øynene står på vent i bokhylla

    SvarSlett