17. sep. 2013

Boken på vent: Veke 53 av Agnes Ravatn

Agnes Ravatn var en ukjent forfatter for meg inntil jeg leste to intervjuer med henne og blogginnlegg i forbindelse med utgivelsen av romanen Fugletribunalet.

Det jeg har lest har gitt meg store forventninger, og jeg starter med Veke 53 som var forfatterens debutroman utgitt i i 2007. På NRK.no i dag er den kalt crazykomisk. Nå er forventningene steget enda et hakk!! 



«Georg Ulveset er ein middelaldrande, skild lektor som innser at han er misfornøgd med dei fleste vala han har teke i livet, utan at han heilt veit kva han skal gjere med det.

Han innser at han treng ein ny sjanse. Det nærmar seg juleferie, og han fryktar at han blir åleine på julaftan. Før den tid er han pålagd å gå i eit middagsselskap. Dei siste vekene i året byr på mange endringar for Georg, den beste vennen hans blir alvorleg sjuk, og han møter att ein stor kjærleik frå ungdommen. Alt dette medan han freistar så godt han kan å halde på den sjølvironiske fasaden.»

Vil du lese Beathe’s og andre bloggeres innlegg om bøker på vent og/eller ønsker å vite hvor superenkelt det er å delta, klikker du på bildet som kommer nå: 

14 kommentarer:

  1. Høres ut som en bra bok :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har behov for å lese noe morsomt.

      Slett
  2. Helt ukjent, men skal ta en nærmere titt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun er faktisk mer kjent enn jeg trodde. Men det er kun den andre romanen hun har gitt ut. Har skrevet andre bøker osv osv.

      Slett
  3. Takk for tips. Har lese og høyrt mykje om denne dama dei siste vekene. Spent på å lese kva du tykkjer om boka. God fornøyelse :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også. Har store forventninger.

      Slett
  4. Har ikke hørt om denne forfatteren, jeg heller. Er spent hva du syns om denne ukjente boka og forfatteren:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun er ganske kjent. Men det er kun den andre romanen hun gir ut.

      Slett
  5. Ja,dette er en forfatter som jeg er meget spent på og jeg ser frem til å lese bøkene hennes!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også spent. Krysser fingrene for at det er fulltreff.

      Slett
  6. Ravatn ligger allerede lagret på den digitale huskelappen for biblioteket, men foreløpig har jeg ikke lest noe av henne. Hun har blitt beskrevet som en av Norges morsomste forfattere, det lover jo godt ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hun får gode "skussmål". Så jeg krysser fingrene for at jeg liker henne.

      Slett
  7. "crazykomisk" er et ord som frister meg. Jeg har tenkt å lese Fugletribunalet, men denne hørtes ut som den kanskje måtte leses først!
    Takk for fint tips og ha en flott dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg "lenger" etter å starte på den. Den jeg leser nå er god, men den er lang. Og det tar sin tid.

      Slett