9. apr. 2016

Bøker lest og skrevet om i mars 2016

Mars var en super lesemåned. Påskeferie og mere lesetid enn vanlig. Mange fine leseopplevelser. Og mange bøker er lagt til listen over bøker jeg ønsker å lese, herunder flere tilskudd i bokhyllene.
April har startet bra. Har frem til nå lest tre bøker. Håper det fortsetter slik. Jeg har så startet på boken til Gaute M. Sortland; Fotturar i Norge. Boken er midt i blinken for meg, veldig morsom så langt. Har også startet på Geir Gulliksens Historie om et ekteskap. Den er jeg mer usikker på. I enkelte avsnitt begynner omtrent hver setning med «hun». Jeg ble så opphengt i dette at jeg mistet konsentrasjonen. Skal gi den et nytt forsøk i dag.  
I dag skal jeg også på biblioteket i Moss for å se etter en bok til Mosjonista sin biografisirkeldenne gangen rockelegender. Det lokale biblioteket jeg vanligvis låner bøker av, Rygge bibliotek, hadde kun en om Bob Dylan, men den har fått dårlige kritikker. 
Våren er kommet for fullt selv om det fortsatt er lave temperaturer – bilde av svaner jeg møtte på stranda i påsken.


Link til innlegg jeg skrev om bøkene jeg leste i mars:












3 kommentarer:

  1. Ja, det var litt av en lesemåned.:) Har lest Strøksnes, Lessing og Flatland og har Larsen og Halvorsen på lur.
    Håper du finner en egnet rockebio til lesesirkelen.:)

    SvarSlett
  2. Ja, det ble en del. Jeg fant en uautorisert biografi om Bruce Springsteen. Men jeg fant ut etter å ha lest litt i den at den kan jeg ikke bruke tid på, den går tilbake til biblioteket. Alt for mye utenomsnakk. Jeg har nå kjøpt en om Springsteen gjennom Bokklubben som er kritikerrost og som han har bidratt til. Det gjør at jeg neppe rekker fristen. Men det får så være.

    SvarSlett