31. okt. 2018

Bøker lest og skrevet om i august, september og oktober 2018 – en Tirilgenser og en Gemma genser



«Vi verden savne meg? Nei. Vil verden bli fattigere uten meg? Nei. Vil verden klare seg uten meg? Ja. Er verden bedre nå enn da jeg ble født inn i den? Nei. Hva har jeg gjort for å forbedre den? Ingen verdens ting.»

Nordisk råds litteraturpris 2018 ble i går tildelt den islandske forfatteren Auður Ava Ólafsdóttir for romanen Arr som sitatet over er hentet fra, og som jeg leste og skrev om i innlegget:
Romanen Arr leste jeg i juli og det kjennes som leeenge siden. Jeg har ikke lest mange bøker i august, september og oktober, det ble bare 12 bøker. Samtidig har jeg avbrutt lesingen på flere. Jeg kom bl a halvveis i to biografier før jeg tenkte at nok er nok, bøkene ble som et langt gjesp. Bøker jeg avbryter lesingen på skriver jeg ikke innlegg om.
 To gensere har jeg strikket, det gjør jeg stort sett når jeg ser på TV.


Men det er ingen tvil, antall bøker jeg leser pr år fra «toppåret», som var 2013 og året jeg opprettet bloggen, faller hvert år. Jeg håper jeg får lest flere bøker i november og desember. I dag har jeg tatt en fridag fra jobben og etter at hunden har fått en tur skal jeg kose meg med nybakte rundstykker og boken om Frank Aarebrot, den liker jeg så langt veldig godt.


Her er link til innleggene;

Oktober 2018

 

 

Engelsk tåke av Frederik Svindland


September 2018



August  2018







2 kommentarer:

  1. Spennende å lese oppsummeringen din, du leser variert. Du minnet meg på at jeg ønsker meg en Tirilgenser, så nå fikk jeg sendt avgårde bildet til en venninne som har lovet å strikke :)

    SvarSlett
  2. Ja, det er det som er så fint med bøker. Det er så mange bøker om mange ulike temaer. Det er den andre Tirilgenseren jeg har strikket. Veldig begeistret for oppskriften og den er fin på.

    SvarSlett