1. mai 2018

Bøker lest og skrevet om i mars og april 2018 – og kaken «Verdens beste med bær»


I dag er det definitivt innevær – pøsplask og kaldt ute. Grei sysselsetting etter trening på treningssenter og middagslaging å bake en kake. I dag ble det «Verdens beste» med fløtekrem, vaniljekrem og bærblanding. Vi går inn i mai og det er ikke lenge til at det er sommertid på jobben – jeg får hente frem de positive tankene. Det er nok av negative tanker en kan grave seg ned med. Det er som Kari Bremnes synger – kjenner meg igjen her:

Det e mykkje som e trist,
når du får tenkt dæ om.
Og det e ikkje bestandig
du må tenke særlig heller.

Du kan ligge og se i taket,
te det bare strømme på.
Der e æ blitt ganske rå.
Der e æ blitt ganske rå

I april leste jeg åtte bøker. I mars kun fem. Link til omtalene nedenfor. Litt ulike kategorier som vanlig – jeg leser stort sett etter innfallsmetoden. Fortsatt sliter jeg noe med motivasjonen selv om leselysten tok seg opp i april.
Jeg har begynt på en biografi om Otto Sverdrup skrevet av Alexander Wisting – en bok om en av de anonyme norske polarheltene. Jeg leser også boken til Azra & Maria Gilani «En muslimsk mors kamp». Begge bøkene er gode.

April 2018










Mars 2018







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar