15. mai 2016

Astrid Lindgren: Idas Sommarvisa; Jag Gör Så Att Blommorna Blommar / Magnoliaen jeg plantet i 2015 skuffer ikke


Privat foto

Det er helg og pinse, og fire fridager i sammenheng. Uten å måtte dra «ferie og fleksitid-kortet». Etter det er det sommertid på jobben, en time kortere arbeidstid. Det er vår og nesten sommer. Det kan ikke bli bedre. 

Astrid Lindgren har skrevet Idas Sommarvisa: Jag Gör Så Att Blommorna Blommar som begynner slik – videoen som er er fra filmen om Emil i Lønneberget til slutt:

Du ska inte tro det blir sommar
Ifall inte nån sätter fart
På sommarn och gör lite somrigt
Då kommer blommorna snart
Jag gör så att blommorna blommar
Jag gör hela kohagen grön
Och nu så har sommaren kommit
För jag har just tagit bort snön...


Jeg har tidligere skrevet om at 2016 skal bli det året hagen min skal ha mer fokus. Jeg har holdt løftet mitt frem til nå. Hagearbeid har tatt noe av tiden jeg har til å lese. Helt greit, det går til et godt formål. 

Magnoliaen jeg kjøpte forrige år har jeg skrevet om i et innlegg tidligere:

Øverst på bildet viser hvordan den var for ca en uke siden. Et bilde til:


Privat foto

Fortsatt blomstrer magnoliaen og nå kommer det blader på den. Jeg krysser alt jeg har for at dette fortsetter. Mitt neste prosjekt er å plante en klematis ved siden av som kan klatre og blomstrer når magnoliaen er avblomstret. Jeg har også kjøpt en blåregn for første gang, og jeg er selvsagt spent på hvordan det går.


Ida og Emil – sommeren kan bare komme og måtte den bli varm og god og varme frosne sjeler:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar