14. feb. 2016

Anneli Drecker/Arvid Hanssen: Little Tree - Prakt Magnolia Galaxy




I april 2015 ble Rocks & Straws med Anneli Drecker utgitt. Artistens tredje soloplate. Denne gangen er det Arvid Hanssens tekster som er oversatt til engelsk av Roy –Frode Løvland. 

Jeg har kjøpt platen/Cd’n i tillegg til at jeg har den på Wimp. Hadde håpet at tekstene var på coveret, men det var de ikke. Men nå har hun lagt de ut – du finner de her

En av tekstene som er på platen er Te ei lita grein i vijnterskogen.

Little Tree -To a small tree in the winter woods

Little tree, little tree
do you stand in the woods awaiting?
Asking with your cold and naked twig
if there will be much more waiting?

Little tree, little tree,
do you stand in the woods awaiting?
Remembering sunshine and summer’s heat.
Do you stand in the woods awaiting?

Little tree, little tree,
do you stand in the woods awaiting?
The frost covers branches and stones, can you see

how many are standing awaiting?


Jeg tenker på den når jeg ser mitt nye Magnolia-tre som er på bildet over. Plantet sommeren 2015. Treet er en Prakt Magnolia Galaxy.

Endelig fikk jeg kjøpt et. Det var ikke «gi bort pris» - jeg måtte ut med 1 275,- for treet. Det er ikke til å komme fra at jeg er spent om det overlever vinteren. Tenkte i høst på at vi skulle pakke det inn for vinteren, men det ble ikke gjort. Men jeg synes det ser bra ut – det er lenge siden det kom knopper på treet. 



Overlevde det kulda vi hadde i januar tenker jeg at det overlever det meste.
Men jeg tror ikke at det blir 5 meter (eller håper ikke det!) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar