20. mai 2017

Norske byer fra A til Å – en let og finn ABC

Norske byer fra A til Å – en let og finn ABC ble utgitt på Ficenshou forlag i 2017. Målgruppen for boken er i alderen 2 -10.


«Lær ALFABETET fra A – Å! Besøk * Arendal * Bergen * Drammen * KongsbErg * Fredrikstad * TønsberG * Hamar * Kristiansand * Lillehammer * Molde * Oslo * TRomsø * Stavanger * Trondheim * BodØ * Ålesund *

Hver illustratør kommer fra og elsker den byen han eller hun har tegnet og vil være ambassadør for boka i sin by! Bli kjent med * Ole F. Hvidsten * Åshild Kanstad Johnsen * Bjørn Rune Lie * Magnus Lunde Engen * Haakon Lie * Cecilie Maurud Barstad * Ingunn Dybendal * Janne Christensen * Sandra Blikås * Kristoffer Kjølberg * Endre Skandfer * Anette Moi * Tora Marie Norberg * Robin & Rudi * Kristina Bjerkek *»

Den nærmeste byen der jeg bor er Fredrikstad, der den flotte Gamlebyen alene gjør at byen er verdt et besøk. Fredrikstad beskrives slik:

«Norges lengste elv Glomma renner gjennom Fredrikstad. Byen har også et gammelt sendtrum med vakre bygninger og koselige gater. Dit er det mange som vil komme på besøk. Haakon Lie elsker byen sin. Når han tegner den, blir den slik du ser på neste side. Let etter ting på F:»

Ting barna kan lete etter er f eks hvor mange flodhester det er på bildet,

Bakerst i boken er illustratørene presentert og Haakon Lie presenterer seg slik:


«Jeg bor i Fredrikstad, hvor jeg jobber som tegner og barnebokforfatter. Når jeg ikke tegner tigre og drager, er jeg på sjøen og jakter på flyndre med harpun eller flyr rundt i byen som superhelt med hammeren min. Og det kjennes ille bra! Se om du finner meg i Fredrikstad.»


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar