12. apr. 2013

Oppsummering mars 2013


Hadde egentlig tenkt å ta en samlet oppsummering for mars og april. Men jeg ombestemte meg; passer fint å skrive en oppsummering for mars i dag. Har ca 25 sider igjen av boken jeg leser nå, Det glemte landet. Men jeg må få litt ro i kroppen før jeg leser slutten. Og ikke minst skriver om leseropplevelsen.

Bøkene jeg leste i mars med link til innleggene om leseropplevelsen jeg hadde var:





·       Collini-saken (Der fall Collini) av Ferdinand von Schirach


·       Tehuset drikk og drøm (The Drink and Dream Teahouse) av Justin Hill


·       Elskede Sputnik (Sputoniku no koibito) av Haruki Murakami





Faktisk litt overrasket at det ble 10 bøker. For selv om det var påske og mange fridager fra jobben, ble  det mindre tid til lesing pga oppstart på oppussing av badet. Heldigvis ser jeg enden på det prosjektet. Flisleggeren er i gang med flislegging på mandag.
Alle bøkene jeg leste var gode bøker. Dersom jeg skal rangere var den jeg likte best  Elskede Sputnik av Haruki Murakami. Og den jeg likte minst var Byen ved elven av Pat Conroy. Men for all del, det var ingen dårlig bok.

Været har ikke vært noe særlig. Og fortsatt kan jeg vel ikke kalle det vår. Men det er ikke altfor lenge til vi møter blåklokkene igjen; heldigvis:

8 kommentarer:

  1. Og jeg som trodde du hadde sett blåklokker nå..;)

    Masse fine bøker der. Murakami er bra. Schirach kjempe. Må lese de to andre bøkene hans også enn Collini-saken.

    Spent på hva du syne som Det glemte landet. Har den liggende.

    SvarSlett
  2. På en måte dessverre at ikke blåklokkene er her. Men på en annen måte heldigvis, da er det lenge til sommeren er slutt. For den er altfor kort. Akkurat ferdig og boken var god. Har planer om å skrive om den i morgen.

    SvarSlett
  3. flott oppsummering ! 10 bøker er jo helt fantastisk :)
    ser du leser "undringens makt" ... ble veldig nysjerrig. er den bra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hittil er den bra. Har lest ca 100 sider.

      Slett
  4. Ti bøker er jo helt supert!! Flott oppsummering :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Nå var von Schirach bøker korte bøker, det glemte jeg å skrive.

      Slett
  5. Det er veldig bra med 10 bøker:) "Undringens makt" har jeg veldig lyst til å lese. Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  6. Takk det samme og takk for kommentarene til noen av bøkene jeg har opplistet. Undringens makt er en bra bok. Men samtidig er handlingen et sted jeg ikke kunne tenkt meg å oppholde meg. Har en del sider igjen. Er virkelig spent på hva som skjer videre.

    SvarSlett