9. apr. 2013

Boken på vent - Det glemte landet av Catherine Chung


Snart er også denne dagen over. Endelig tid til å lese og skrive om bøker. Og tirsdagens Boken på vent på bloggen Beathesbokhylle.
Fikk en henvendelse fra Juritzen forlag i mars. Og idag fikk jeg en bokpakke med to bøker fra forlaget. En av dem er debutromanen Det glemte landet av den amerikanske forfatteren Catherine Chung. Romanen blir den neste boken jeg begynner på. Spennende og nytt for meg.


"En sterk roman om kulturforskjeller, immigrasjon, taushet og tap, og en søken etter sannhet.

Den natten Janies søster Hannah blir født, forteller bestemoren en historie om familiens underlige skjebne: Siden den japanske okkupasjonen av Korea på 1930-tallet har én datter i hver generasjon mistet livet. Bestemoren gir derfor Janie i oppgave å beskytte sin søster for all framtid.

Etter hvert som tiden går, blir Janie fortalt en rekke underlige historier om familien, men felles for alle fortellingene er at det skjuler seg en hemmelighet i familiens fortid, en taushet som Janie ikke forstår.

Når Hannah en dag forsvinner fra familien, legger Janie ut på en reise for å finne sin søster og samtidig oppklare familiens hemmelighet en gang for alle."


Vi du lese andre innlegg om bøker på vent og/eller ønsker å vite hvor superenkelt det er å delta på  Boken på Vent, klikker du på bildet som kommer nå:

12 kommentarer:

  1. Oi,denne fikk jeg lyst til å lese, har ikke hørt om denne før. Synes det er spennende med bøker hvor handlingen er lagt til Asia. Tusen takk for tips:) Han en fin kveld!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Også helt ukjent for meg. Spennende å se om jeg liker den.

      Slett
  2. Ah, bokpakker er alltid gøy og denne debuten virker bra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mange rosende ord fra kritikerne. Så dette blir et spennende "leseprosjekt".

      Slett
  3. Det første jeg tenkte var: ååååh- for ei nydelig framside!
    Etterpå tenkte jeg at historien hørtes bra ut den også ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Virker slik. Jeg er ikke så glad i bøker med for mange sider. Og denne er under 300 og det er perfekt for meg.

      Slett
  4. Ja, denne fikk jeg også i dag fra dem, samt Undringens makt, som fenget meg mer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk også Undringens makt. Spennende.

      Slett
  5. WOW, dette må da være en perle av en bok! Gleder meg til bokomtalen din :)

    SvarSlett
  6. Denne fikk jeg i posten i dag. Den hadde et fristende utseende, men jeg har ikke lest noe om den. Nå, når jeg har lest det du skriver, ble jeg riktig så fristet og er glad jeg har boken selv :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal bare bli ferdig med "mursteinen" jeg leser nå. Er helt på slutten.

      Slett