17. nov. 2020

Showtime av Henrik H. Langeland – sprek avslutning på trilogien

 


Den 26 juli 2020 skrev jeg et innlegg etter å ha lest andre bok i trilogien om Christian von der Hall, Fyrsten.  Da jeg begynte å lese Showtime som er utgitt i 2020, husker jeg lite av handlingen i Fyrsten.  Det spiller liten rolle; det hadde vært like god underholdning å lese Showtime om jeg ikke hadde lest Fyrsten eller første bok i trilogien Wonderboy. De første 50 sidene var tamme synes jeg. Men etter hvert tok handlingen seg opp, og de nesten 500 sidene var et fyrverkeri. Jeg forstår godt at Showtime har fått gode anmeldelser, det er en særegen roman tett opp til vår tid. Et miljø det ikke skrives mange romaner fra. Da må det være krim, og det er bøker jeg leser lite av.

Dette er kort innpå, og overlater til forlaget å presentere handlingen;

«Ta igjen imot Christian «Wonderboy» von der Hall, nå toppsjef i Norges ledende eventbyrå. Han nærmer seg 60 og har endelig skjønt at det finnes noe enda viktigere enn penger og makt – og det er kjærlighet. Eller som Christian gjerne kaller det: underholdning. Slå deg løs og la festen begynne, et samfunnsshow skapt av gründere, partyfiksere, eiendomsmilliardærer og en og annen post#metoo-skandale.»


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar