30. des. 2023

Litt om bøker lest i 2023, og et håp om å lese flere bøker i 2024

 


Devold of Norway reklamerer for sine ullprodukter ved å vise til magiske øyeblikk en kan oppleve i naturen; at de fineste gavene venter meg derute. Vel; jeg sverger til ullklær fra Devold. Ullklær hjelper meg å holde ut i kulda. Men magiske øyeblikk kan jeg også oppleve inne under et ullpledd ved å lese bøker.

Sammenlignet med antallet jeg leste i 2013, 128 stk,, det første året jeg hadde bokbloggen, er det sørgelig å bare kunne notere meg for bare 42 bøker i 2023. Samme antall som i 2022. Det er det laveste antallet jeg har lest etter at jeg begynte med blogg og notere bøker jeg leser. Derfor var målet flere enn 42 i år. Slik ble det ikke.  Selv om jeg opplevde magiske øyeblikk ved å lese Kniven i ilden av Ingeborg Arvola i januar, Fyrstene av Finntjern av Lars Elling i februar osv.

Jeg har håp om at bøker jeg kommer til å låne på biblioteket, uleste bøker i bokhyllene, inkl. disse «nyinnflyttede» i desember, kan gi meg magiske øyeblikk.




Jeg håper også at motivasjonen til å lese flere bøker øker ved å lytte til diskusjonene rundt disse  romanene nominert til Romanprisen 2023:

 



4 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig, magien mellom permene er gull verdt. Vi har motsatt problem, jeg skulle gjerne lest færre bøker, og stryker på det forsettet hvert år. Det hjelper heller ikke at helsen har sviktet meg, og jeg bruker mindre tid på fjellturer, heldigvis har jeg lesegleden i behold.
    Ser du har en fin bunke å starte året med.
    Riktig godt nytt år Tone!

    SvarSlett
  2. Devold har de beste ull-klærne, og magiske øyeblikk har vi heldigvis massevis av også, både i naturen og i bøker. Ønsker deg et godt nytt år, med mange fine historier mellom permene. Hilsen Ingun

    SvarSlett