31. des. 2014

Oppsummering desember 2014 - mange bøker av norske forfattere

I dag er det plussgrader ute. Det var det ikke da jeg var nede på brygga og tok bildet over 27. desember. Jeg og hundene løp tilbake til huset – jeg med neglesprett. Det er ikke enkelt å få tatt bilder med to hunder – særlig med en erfaring der den ene en gang løp etter sjøfugl ut på isen, og gikk gjennom isen. Heldigvis var det ikke jeg som hadde han med dengang, og heldigvis kom han seg opp selv.
Men til bøkene til jeg har lest i desember; her er en oppsummering av bokomslagene:


Det ble mange i antall, men de aller fleste av bøkene har et lite sideantall. Det er ingen av dem som var over 500 sider. Men som jeg har skrevet mange ganger; bøker med et høyt sideantall er jeg skeptisk til. 
Jeg hatt mange fridager fra jobben i desember pga at jeg måtte ned på oppsamlet avspasseringstid og feriedager før nyttår- I tillegg hadde jeg en forkjølelse i tre uker som gjorde at jeg ikke kunne trene slik jeg hadde planlagt. Det er himmelsk bra å ha tid til så mye lesing selv om noe av fritiden har gått til juleforberedelser.
Det ble mange bøker av norske forfattere utgitt i 2014 pga Bokbloggerprisen; jeg har fått litt å velge mellom selv om jeg vet hvem jeg skal sette på topp. Det er plassene under, 2 -7 som jeg fortsatt er i tvil om.  Heldigvis er det noen dager til jeg skal sende inn listen. Det er mange gode bøker å velge mellom selv om det er mye alvor i norsk litteratur om dagen. Det vil jeg komme tilbake til når jeg skal oppsummere bloggåret 2014.

Under er link til innleggene jeg skrev

4 kommentarer:

  1. Ser ut til at du har hatt en fin lesemåned Av disse har jeg bare lest Inn i elden, og den likte jeg godt. Jeg kunne tenke meg å lese vinternoveller og sju dagar i august. Ha en fin nyttårsaften og et godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og det samme til deg. Jo, det ble en god lesemåned. Men fremover blir det ikke så mye bøker av norske forfattere - jeg har behov for litt andre "stemmer",

      Slett
  2. Ja, her var det mye bra. Jeg skal starte på Christiansen nå, ellers har jeg lest Knausgård, Rishøi, Bildøen, Basso- av disse. Alle gode bøker.:) Ønsker deg et riktig godt nytt år Tone.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og det samme til deg. Håper du liker Christiansens bok; kjenner at jeg slapper av bare jeg tenker på den :)

      Slett