1. juni 2014

Oppsummering mai 2014

Det har vært mange fridager i mai som burde tilsi at jeg hadde masse tid til lesing. Men det er som alltid når våren kommer; lyset avslører alt som har vært forsømt - husarbeid, hage og kroppen er noen stikkord.  Da må man ta i et tak. Jaggu har jeg fått gjort en del – ikke minst denne helga med sommervær.

Så var det bøkene jeg har lest. 

Mitt første møte med Franz Kafka har medført at jeg har kjøpt en biografi om han og romanen Prosessen:

Romanen falt veldig i smak:

Så var det to små biografier om en dame med ben i nesen:

Romanen hadde jeg gledet meg til å lese. Selv om den var god, ble den i lengste laget for meg:

Det er Tove Jansson jubileum i 2014 og da måtte jeg sikre meg:

Endelig fikk jeg satt sluttstrek for mursteinen:


Koselig klassiker er:


6 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest noen av disse, men vindens skygge står på vent i bokhylla. Den ser jeg frem til å lese

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leser en del litt "sære" bøker. Men sånn er det; jeg får plutselig en ide pga noe jeg har lest og vips så er et lite leseprosjekt igang, Lykke til med Vindens skygge - den er god; det er bare jeg som generelt ikke liker bøker med høyt sideantall.

      Slett
  2. De brevene til faren, leste jeg i, da jeg var i Kafkamuseet i Praha sist september. Sterkt å lese…
    Ellers har du da fått lest mye og interessant, synes jeg.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har fått lest litt i biografien; og faren var ikke helt enkel. Men jeg vet ikke helt om Franz K var så enkel heller.

      Slett
  3. Jeg er imponert over din nysgjerrighet og kunnskapsglede. Det er inspirerende!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det - hyggelig tilbakemelding å få :)

      Slett