13. juli 2017

Jeg, Arne Ness et tegnet liv av Olav A. Hegdal og Tore Strand Olsen




Tegneserieboken Jeg, Arne Ness et tegnet liv av Olav A. Hegdal og Tore Strand Olsen ble jeg tipset om i radioprogrammet som jeg skrev om i innlegget:

Dette skal jeg gjøre kort – jeg har mange bøker å lese og tegneserieboken vil ikke bli en av mine favorittbøker. Det er bare så enkelt som at jeg ikke er i bokens målgruppe, at jeg ikke hadde et forhold og er nysgjerrig nok på filosofen. Selv om jeg aller helst skulle ønske at jeg var like begeistret for boken som hun som omtalte den i radioprogrammet. 

Jeg har lånt Jeg, Arne Ness Et tegnet liv av biblioteket og skal levere den tilbake i morgen sammen med boken til Liv Ullmann. Kagge Forlag som har gitt ut boken skal få lov til å presentere den:

«Jeg, Arne Næss. Et tegnet liv er historien om den store norske filosofen Arne Næss. Her er morsomme episoder, lekne refleksjoner, triste erfaringer og ettertenksomme anekdoter fra et langt liv.

Ola A. Hegdal har sammen med Tore Strand Olsen omskapt disse historiene i tegneserieform, til glede for alle som har et forhold til den mangesidige filosofen.


Jeg, Arne Næss ble i utgivelsesåret 2001 hedret som beste tegneserie av Kultur- og kirkedepartementet.»

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar