20. mars 2017

Glade jul av Rune Johansen


Glade jul av Rune Johansen er en liten fotobok om den norske julen. Julen vi alle har et forhold til på en eller annen måte. En bok jeg fikk da jeg tegnet ett års abonnement på magasinet Fotografi.


«Glade jul var en stor suksess da den kom ut i november 2010. Rune Johansens julealbum dokumenterte den norske juletradisjonen på en varm og personlig måte – og ble en gavebok som lå under veldig mange juletrær det året.

Førsteopplaget solgte ut raskt, og dette har ført til at Rune ønsker å gjøre Glade jul til en gave for enda flere. Boken blir derfor nå relansert i en ny utgave. I nytt og mindre format, med postkort i klaffene og nye bilder.»

Boken er et eksempel på at med litt kreativitet og et kamera kan man få til mye.


Nå er den noen måneder siden jula ble satt opp på loftet her i huset. Men; det var en nisse som var planlagt for søpla, i beste fall for loppemarkedet. Så har det vært slik at hver gang jeg har tenkt å ta den ut i dunken, får jeg dårlig samvittighet. Den ser så gruelig stygt på meg...Inntil videre står den i rotkroken. Mulig den vinner og havner opp på loftet sammen med det andre julestæsjet og kommer ned igjen i desember...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar