4. mars 2017

Bøker lest og skrevet om i februar 2017

Vips, så var februar over og i dag er vi allerede 4 dager inn i mars. Jeg opplever at dagene bare flyr avgårde i et nærmest heseblesende tempo. Det er så godt når helga kommer, men den er over før jeg vet ordet av det.  
Det ble fem bøker denne måneden, og når to av bøkene er fra egen bokhylle er jeg i utgangspunktet fornøyd. Allikevel skulle jeg ønske det var flere. Det kommer flere inn i bokhylla enn jeg rekker å lese. Jeg er ikke noen shopper, men når det gjelder bøker er jeg litt for impulsiv. Det er så enkelt å kjøpe gjennom Bokklubben, det er bare noe tastetrykk og så de på vei. Hadde det vært et døgns angrefrist, hadde jeg nok slettet en del av bestillingene. Men å sende en bok i retur er mye mere plunder og heft. Derfor er det noe jeg sjelden gjør.
Nå leser jeg Hjertet er en ensom jeger av Carson McCuller i tillegg til at jeg Prøysens stubber fra 1957. Boken til McCuller lover bra. Her om ensomheten til den døvstumme John Singer:

«Ingenting annet føltes virkelig enn de ti årene med Antonapoulos. I halvdrømmene sine så han vennen helt tydelig, og når han våknet, ble han fylt av en altoverskyggende, verkende ensomhet. Nå og da sendte han en pakke til Antonapoulos, men han fikk aldri noe svar. Og slik gikk månedene, tomme og drømmende.»
Men jeg har erfaring med at en bok som jeg har likt godt i begynnelsen har dabbet av og jeg har avbrutt lesingen. En av dem var Stoner av John Wlliams. Det bare stoppet seg for meg. Og da hadde jeg lest over hundre sider. Den er å finne på eBokBib, mulig jeg fortsetter å lese den der en gang det passer seg slik.
Tror heller ikke jeg rekker å lese ferdig boken til McCuller før innleveringsfristen 7. mars, da må jeg fortsette å lese den på eBokBib.
Link til innleggene:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar