9. juli 2016

Hannah Ryggen: Lesehester pløyer ikke



Verket Lesehester pløyer ikke kan jeg ikke huske var omtalt i biografien jeg skrev om i innlegget:

Jeg fant bildet her på Nasjonalmuseet.no; jeg må innom å se på samlingen av Hannah Ryggens verk som er utstilt der. 

Jeg synes at tittelen var så fin. Hannah Ryggen leste mye.  Hun ønsket seg også som meg mer tid til det hun brente for. For henne var det veven; for meg er det mest bøkene, men også andre interesser som mer eller mindre er satt på vent.

Vel; ny dag og nye muligheter for lesehester – helg og fri fra jobben i to dager


Foto av en av de fine kattene som sniker seg rundt veggene her, av frykt for kattejageren Happy. Men det er bilene som suser forbi de har mest å frykte – snur de seg og freser vil nok Happy gi seg temmelig raskt. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar