2. juli 2016

Bøker lest og skrev om i juni 2016



I juni har jeg bare lest faktabøker. Selv om boken om Ellisif Wessel er skrevet i form av en roman, er det for meg en faktabok. Jeg må innrømme at jeg setter en god faktabok foran det å lese en god roman. F eks har biografier jeg har lest åpnet døren inn i et forfatterskap. Det er det jeg håper biografien om Virginia Woolf har gjort. 
Det har vært mindre tid til å lese bøker i juni. Det har vært travelt i jobbsammenheng. Det blir også juli – ferien min starter ikke før sent i juli. Fire døgn med en kraftig sommerforkjølelse. Jeg var tre lange dager på fotokurs. Men jeg innser at skal jeg bli bedre til fotografere må jeg investere mere tid fremover. Ikke minst på å lære mer om Adobe Lightroom siden jeg tar bilder i RAW-format. Det har også gått med noen timer til å følge med på fotball EM. Jeg er ikke veldig opptatt av sport. Men utenom vintersport som jeg ser lite av, får jeg med meg en del av store mesterskap og turneringer. Derfor blir det nok mer fotball EM, Tour de France, Wimbledon og OL. Biografien om Thor Hushovd har inspirert meg til å følge mer med på Tour de France.
Nå leser jeg Broren din på prærien av Edvard Hoem. Jeg har lånt to biografier av biblioteket. Kjøpt en del bøker har jeg. I det hele tatt gleder jeg meg til de bøkene jeg har planer om å lese fremover.







4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest noen av disse. Ønsker deg en riktig fin sommer!

    SvarSlett
  2. Har heller ikke lest noen av de, men de to siste har jeg tenkt å sjekke ut. God sommer :)

    SvarSlett
  3. Ser ut som du har hatt en alvorlig lesemåned:) God sommer:)

    SvarSlett