2. juli 2014

Oppsummering juni 2014


Tida flyr og det er allerede juli. Ennå er det en stund til jeg skal ha ferie-ukene mine. Noen fridager blir det før det, men jeg liker å ha sen sommerferie.

Over er bokomslagene til bøkene jeg avsluttet i juni, nedenfor er link til blogginnlegg jeg skrev etter å ha lest dem.

Jeg har kjøpt en del bøker i det siste; så mye at jeg har beordret meg selv bok-shoppestopp. Må innrømme at det har tatt litt av. Men pengene skal sirkulere og hvorfor ikke bruke dem til å støtte bokbransjen. Av og til kjøper jeg også brukte bøker gjennom annonser på Finn.no. 

I tillegg fristes jeg av det jeg finner på biblioteket. Bl a krim med handling fra Sør-Afrika blir den neste boken jeg starter på. Den har jeg ventet på i flere måneder. Jeg leser lite krim, og det meste av krim låner jeg. Men jeg har de to neste til Jussi Adler-Olsen i egen bokhylle; jeg er ikke den eneste her i huset som synes han skriver gode bøker.

Nå har jeg lest alle bøkene skrevet av Ferdinand von Schirach. Jeg har kun tre bøker skrevet av Per Petterson igjen å lese; romanen Det er greit for meg ligger klar til lesing etter krimromanen. Jussi Adler-Olsens bøker ligger i bokhylla som gode karameller. Knausgårds kamp for tilværelsen 3-5 er innkjøpt. Etter å ha ligget ulest i 20 år er Sofies verden lest. Jeg har kjøpt Øst for den store bre skrevet av Helge Ingstad. Og mange flere bøker...

Oppsummering: en bokelsker har alltid noe å glede seg til uansett årstid!










2 kommentarer:

  1. Jeg har Skyld igjen av Schirach. Leste Forbrytelser i forrige uke. Utrolig sterk bok! Fortsatt god lesesommer til deg ::)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Enig - han skriver gode og interessante bøker. Får håpe det kommer flere - tema han skriver om er jo utømmelig...

      Slett