2. des. 2013

Oppløsningstendenser av Nina Lykke - hør forfatteren lese fra og fortelle om romanen

Kulturhuset på NRK P2 – kanskje bra jeg ikke alltid får med meg programmet. Hører deler av det på vei hjem fra jobben. Da strømmer det på med boktips, filmtips osv av det lille jeg får med meg av programmet.  

I dag hørte jeg Nina Lykke lese opp fra sin bok Oppløsningstendenser. Fikk bare med meg litt, men nok til at jeg bestilte romanen sporenstreks av biblioteket. Og heldige meg er den inne og kan hentes i morgen! Jeg har store forventninger! 

Nå har jeg hørt hele opplesningen og forfatteren snakke om romanen. Programmet ligger i arkivet på NRK.no

Nina Lykke sier bl a at om slike bøker kan leserne deles i to: de som finner den oppmuntrende og de som finner den deprimerende. Ut ifra det jeg hørte tror jeg det kan bli både og. I tillegg morsomt -  tragikomisk.

Jeg skriver ikke hva den handler om – det jeg hørte på radio beskriver den mer interessant enn forlagets beskrivelse. 




Kanskje du blir like nysgjerrig som meg på romanen av å høre lydklippene.

Uten sammenligning forøvrig. Jeg er ikke akkurat i så strålende humør for tida. Da blir det litt oppløsningstendenser hos meg også. Istedenfor å gå på Spenst i går og la meg piske på en sykkeltime, valgte jeg godstolen og en bok.


Ikke akkurat den morsomste boken jeg leste i her: Tegn til kjærlighet av Jan Kjærstad. Jeg sovnet en og to ganger av å lese den. Men jeg var ikke den eneste...Håper å bli ferdig med den idag. Men den har sterk konkurranse - 71 grader nord - semifinalen idag! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar