3. juli 2013

Boken på vent; Major Pettigrew's Last Stand av Helen Simonson

Litt forsinket med mitt innlegg. Håper det fortsatt kan linkes til Beathes blogg Beathesbokhylle.  Jeg ble sittende å se på Bargain Hunt på BBC Lifestyle i går kveld og etterpå var jeg så trett at det var bare et sted å bevege seg, senga.

Min bok på vent er en bok som på norsk er gitt tittelen Majorens siste forelskelse. Forfatter er .  Beathe er en av dem som har lest den, og her er et innlegg hun skrev om boken. Orginaltittel er Major Pettigrew's Last Stand. Jeg har kjøpt den engelske utgaven, innbundet, gjennom Amazon.com, og slik ser bokomslaget ut på boka jeg har kjøpt:


Slik beskriver Amazon  Major Pettigrew's Last Stand:

“In the small village of Edgecombe St. Mary in the English countryside lives Major Ernest Pettigrew (retired), the unlikely hero of Helen Simonson’s wondrous debut. Wry, courtly, opinionated, and completely endearing, the Major leads a quiet life valuing the proper things that Englishmen have lived by for generations: honor, duty, decorum, and a properly brewed cup of tea. But then his brother’s death sparks an unexpected friendship with Mrs. Jasmina Ali, the Pakistani shopkeeper from the village. Drawn together by their shared love of literature and the loss of their spouses, the Major and Mrs. Ali soon find their friendship blossoming into something more. But village society insists on embracing him as the quintessential local and regarding her as the permanent foreigner. Can their relationship survive the risks one takes when pursuing happiness in the face of culture and tradition?


Vil du lese Beathe’s og andre bloggeres innlegg om bøker på vent og/eller ønsker å vite hvor superenkelt det er å delta, klikker du på bildet som kommer nå: 

7 kommentarer:

  1. Spent på hva du syntes om den!Likte coveret på den engelske utgaven også:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også. Selv om jeg kommer meg når det gjelder engelsk lesingen, er det mange ord jeg ikke forstår/kjenner igjen. Det er ikke for ingenting at vi måtte pugge gloser. Coveret er veldig fint. Og så er det opphøyde bokstaver i teksten på coveret.

      Slett
  2. Den fikk jeg lyst til å lese! Takk for fint tips og ha en fin onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig. Gleder meg til å lese den.

      Slett
  3. Dette virker som en interessant historie!

    SvarSlett
  4. Helt enig om at det var et fin bokomslag:) Har selv denne på leselisten etter å ha lest Beathes fine omtale:) Kos deg med boken!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Jeg håper å få lest den om ikke så altfor lenge.

      Slett