11. juni 2013

Boken på vent: Dinosaurens fjær av Sissel – Jo Gazan

En de uleste bøkene i bokhylla er romanen Dinosaurens Fjær av forfatteren . Den ble innkjøpt i mai etter at Pia, som har bloggen PiasKulturkrok , tipset om den. Innlegget der hun skriver om boken kan du lese  her. Det eneste som er negativt med eksemplaret jeg har kjøpt, er at det er en pocket med  utrolig liten skrift. Men jeg skal vel få lest den, i løpet av sommeren er planen.



 «Dinosaurens fjær» er en vitenskapelig krim, en kjærlighetshistorie og et psykologisk drama. En roman om fedre og mødre og barn, og om de hemmelighetene som forpester livet.

Anna er sint. På moren, livet, biologiavhandlingen og ikke minst veilederen ved Biologisk Institutt, som har vært vanskelig gjennom et helt år. Da veilederen blir funnet myrdet, ligner det hevn, men har Anna drept ham? Politimannen Søren vil la tvilen komme Anna til gode hvis hun hjelper ham med å forstå sakens makabre omstendigheter og ikke minst med å gjennomskue den naturvitenskapelige verden – et miljø styrt av makt og prestisje. Her er alle villige til å gjøre alt for å nå lengst.

Plutselig er Anna midt i et mareritt, som har tråder dypt inn i hennes avhandling om dinosaurens historie og enda dypere inn i hennes eget liv – og i Sørens."

Vi du lese Beathe’s og andre bloggeres innlegg om bøker på vent og/eller ønsker å vite hvor superenkelt det er å delta, klikker du på bildet som kommer nå: 

12 kommentarer:

  1. Sikkert en spennende bok, men har aldri hørt om den før. Små skrfit er noe herk.. Ha en fin dag::)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er skriften ekstrem liten. Det skal jeg sjekke ut neste gang jeg kjøper Pocket.

      Slett
  2. Denne har jeg liggende og har hatt det ganske så lenge, nesten så jeg får dårlig samvittighet for at den ikke er lest ennå. Tusen takk for påminnelsen,Tone.) Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  3. Høres veldig spennende ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg håper det i hvert fall. Man vet aldri om man liker den - vi er så forskjellige at det er ikke sikkert den treffer meg.

      Slett
  4. Har lest den, husker den ikke så godt, men ser at jeg ga den en 5`er, så den må ha fenget :)

    SvarSlett
  5. Tror jeg har lest anmeldelsen av Pia og notert meg denne boken før, ringte noen bjeller. Høres ut som en interessant og fin bok:) Kos deg masse med den!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Den er på over 400 sider, det er det eneste jeg er skeptisk til. I tillegg til den lille skriften....

      Slett
  6. Dinosaurens Fjær har jeg ikke hørt om, men det høres meget bra ut fra forlagets side. Jeg avventer din mening om boken, ettersom det ser ut til at vi har en god del sammenfallende leserinteresser :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Planen er å lese den i sommer. Men det var det med planer......

      Slett