21. juni 2013

Big books tag


Denne utfordringen fikk jeg fra innehaveren av den interessante bloggen Melusinesplace.
 
Utfordringen er:

- Finn de fem tykkeste bøkene i bokhyllen din som du har lest.
- De to tykkeste bøkene i  din TBR-PILE (dvs. bøker du ikke har lest enda).

De fem tykkeste bøkene i min bokhylle som jeg er lest er disse:

 
1.   Vikram Seth – En passene ung mann - (1357)

2.   Stieg Larsson – Luftslottet som sprengtes – (709)

3.   Elisabeth George – Sannheten om Sonia-  (739)

4.   Roy Jacobsen – Seierherrene - (633)

5.   Hillary Mantel – Ulvetid – (695)

De to bøkene jeg i bokhylla som ikke er lest, men som jeg 100% skal lese:

 


1.   Ken Follett – Kjempenes fall – (922)

2.   Jon Michelet – En sjøens helt - Skogsmatrosen (792)

Nå er jeg ikke særlig begeistret for tykke bøker. Jeg har (kremt.. ) en del flere mursteiner som jeg er mer usikker på både om og eventuelt når jeg skal lese.
Ken Follets bok (pocket) har jeg planer om å ha med på ferie (laaaaaang flytur). Boken til Michelet må leses, ikke minst pga at han er sambygding.  Kanskje det nærmeste jeg kommer en forfatter……

7 kommentarer:

  1. en fin oppsummering dette :) gøy med slike utfordringer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Enig, det er gøy. Og bøker er gøy selv om noen av dem kan være krevende. Og det var alle fem jeg har listet opp. På hver sin måte.

      Slett
  2. Seierherrene har jeg lest, og deler av Luftslottet som sprengtes--og jeg har boka. Er den så lang? Ja..Så vel filmen før jeg leste ferdig boka, så da blir den vel stående slik, halvlest..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har lest alle til Larson. De er gode, men jeg syntes de var for lange. Vi har alle filmene også, men de har jeg ikke sett. Det var en del vold i bøkene, og jeg tenker på hvordan det er på film. Men de som har sett filmene sier at det ikke er så ille som jeg tror. Så en gang jeg får tid......Men skal jeg være ærlig, så liker jeg best filmer der jeg kan senke skuldrene, og aller best med humor. Men også der, det må ikke bli kunstig. Huff, jeg er håpløs kritisk til filmer...går sikkert glipp av mye.

      Slett
  3. Så fint at du tok utfordringen, Tone! Virkelig noen mursteiner du har med, Ken Follett er en forfatter jeg er spent på. Jeg har Stormenes herre på dvd som jeg tenkte å få sett snart.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser i ettertid at jeg kunne tatt Anna Karenina. Det er morsomt med slike utfordringer. Kom gjerne med flere. Jeg er ikke så flink til å finne på slikt. Ken Follett er også ny for meg. Så jeg er spent. Men det skal være bra mener mange.

      Slett
    2. Ja, Anna Karenina er temmelig tykk :) Jeg har også hørt at Follett skal være bra så jeg ser også frem til å lese bøkene og få sett den dvd-en.

      Slett