13. apr. 2013

Film: Pinnsvinets hemmeligheter (Le Herisson)

I ettermiddag har jeg endelig tatt meg tid til å se den franske filmen Pinnsvinets hemmeligheter (Le Herisson). Filmen ble produsert i 2009 og filmens lengde er 1 time og 35 minutter.




Jeg kjøpte filmen samtidig med at jeg kjøpte romanen som jeg har skrevet om i dette innlegget:

Jeg var veldig spent på om jeg likte filmen like godt som jeg likte boken. Og det blir et rungende JA!

Litt forskjell var det ift romanen, noen kunstneriske friheter han man tatt seg. Og skulle jeg nevne noe jeg savnet, så er det at humoren som er i boka ikke er presentert slik jeg hadde ønsket. F eks scenen der madam Michel er hos frisøren fant jeg utrolig morsom. Men i filmen er scenen helt «ordinær». Men alt i alt, var det en nydelig film.

Noen bilder jeg fant på nettet fra filmen:



2 kommentarer:

  1. Så denne i går. en fin film synes jeg. Var slutten i boka lik som i filmen?

    SvarSlett